[PROJEKT] Powszechnie otwarty erpegowy sandboks
#10
Widocznie nie wiesz czym jest w takim razie post-apo :P
To nie jest wiszenie nad graczami i pilnowanie ich kroczków, a wręcz przeciwnie. To jest wrzucenie graczy bezpośrednio na głęboką wodę, danie im po twarzy i mówienie "dajcie sobie radę" i to nie wypowiedziane do urodzonych zabójców uzbrojonych po zęby, a zwykłych gości. Gości, którzy za każdą durnotę, a zwłaszcza za taką pokroju zabicia członka swojej drużyny oberwą nie od MG, a od świata gry. To się nie prosi o kwestię "nie możesz tego zrobić", a prędziej "jak chcesz, to zrób to, ale zastanów się, czy warto, bo możesz tego ostro pożałować"
Tak, brak mechaniki jest najgorszą z rzeczy, jakie mogą być, bo w takim wypadku są dwie opcje:
1. Dzieje się to, co mówią gracze, więc ja mogę sobie stwierdzić jako gracz, że potrafię się teleportować i robię to uciekając na inną planetę
2. Ogranicza to w jakiś sposób mg, co może spowodować spięcie, bo mg to też człowiek i ktoś może się ostro wkurzyć i uważać jego osąd za niesprawiedliwy. Jak za wszystkim przemawia mechanika i ustalone wcześniej zasady bądź fart, to gracze nie mogą się do tego przyczepić, bo to zależy w takiej sytuacji od nich.
A uproszczone erpegi zawsze mają tonę niejasności, które zawsze pozwolą na powergaming. Nieważne czy to cyferki, czy zbyt ogólne zasady. Skomplikowane zasady nie są dlatego, że ktoś tak sobie tylko wymyślił albo dlatego, by panu w urzędzie się spodobało, a dlatego, żeby były dokładne. Katalogowanie zestawów akcji służy tylko ich sprecyzowaniu. Bo jednak jest różnica pomiędzy "gain indestructible", a "gain indestructible until end of turn"
Odpowiedz



Wiadomości w tym wątku
RE: [PROJEKT] Powszechnie otwarty erpegowy sandboks - przez Stachu - 07-11-2015, 21:51



Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Silnik Mybb   MasterStyle By Wojtas (Krugerz)
Polskie tłumaczenie     Mybboard.pl