22-11-2015, 23:01
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-03-2016, 18:34 przez Ścierwisław.)
Ja w sumie nie mam kwalifikacji żeby was uczyć, ale wiem że nie chce wam się znaleźć nikogo innego, to się poświęcę.
JAK TO KAŻDY CHCIAŁBY UMIEĆ RYSOWAĆ
Ale jak się zaczyna, to dostaje się coś takiego:
Kiedy inni malują takie rzeczy:
I jak tu przejść z punktu A do punktu B?
Nie będę wam rzygał tyradami o tym jakie kluczowe jest żeby ĆWICZYĆ bo taką radę to każdy debil umie dać i wszyscy mają ich dosyć. Kolejna rada którą każdy debil może dać, to wytknąć że postać ma krzywy nos i czuć się dumnym z konstruktywnej krytyki. Więc zacznijmy od rzeczy której zwykły debil nie wie.
kompozycja: OGNISKA
A czym do czorta jest KOMPOZYCJA? Ułożeniem elementów na obrazku tak żeby prezentował się jak najlepiej a odbiorca patrzył na niego dokładnie tak jak chcesz, a nie inaczej.
OGNISKA
Na obrazku musisz mieć przynajmniej jeden punkt który przyciąga uwagę, na którym można zawiesić oczy, inaczej mózg uzna obrazek jako nudny jeszcze zanim się przyjrzy - takie są dobre na tło i niewiele więcej. Ogniskiem może być postać, twarz, przedmiot, konstrukcja, napis, cokolwiek interesującego. Magia polega na tym, żeby w jakiś sposób zmusić odbiorcę do patrzenia na to ognisko, a nie na nieznaczące tło czy scenerię. Sposobów na to jest od czorta i jeszcze więcej.
RAMY
Można otoczyć ognisko "ramą" złożoną z innych elementów obrazka. Szkoła Ateńska to pierwszorzędny przykład: z całego tłumu wybijają się akurat Platon i Arystoteles, bo na nich koncentruje się cała architektura na obrazie.
JASNOŚĆ
Wszystko co bardzo różni się jasnością od reszty obrazka, a szczególnie swojego tła, umie przykuwać uwagę. Tutaj wzrok idzie najpierw na nieboszczkę, a zaraz potem na twarz anatoma.
KOLOR
Plama jaskrawego koloru na burym tle od razu przykuwa wzrok. Największy możliwy kontrast to żółty na czarnym tle, nie biały. Ale poza bardzo ciemnymi tłami, żółty przegrywa z czerwonym. Kolor ognia, krwi, mięsa i owoców, rzeczy które bardzo, bardzo opłaca się zobaczyć tak szybko jak się da, więc ludzie są w tym bardzo dobrzy. Od tego ognia ciężko się w ogóle oderwać:
PROWADNICE
Wszystkie linie proste, łuki, fale i zygzaki warto ustawić tak, żeby końcami wskazywały na ognisko. Im bardziej pogięta linia, tym wolniej prowadzi oko, proste rzucają je prawie natychmiast na swój koniec. Poza tym widząc postać która na coś patrzy, ludzie odruchowo patrzą w tym samym kierunku. Dobrze to widać na obrazie Wolność wiodąca lud.
ODRUCH
Oczy idą pierwsze w kierunku twarzy i napisów. Jeśli chcesz żeby coś innego było ogniskiem, to musi być o wiele mocniej wyeksponowane. Na tym zdjęciu napis walczy o uwagę z kilkoma postaciami i ciemnym, masywnym transporterem na białym śniegu.
A teraz przykład: JAK TO WSZYSTKO ZŁOŻYĆ DO KUPY?
Oto moja Koronacja. UWAGA GORE.
Wszystkie napisy są małe, w cieniu i do tego w fikcyjnym języku - jedyny naprawdę czytelny to KLEJ, który jest ważny dla zrozumienia obrazka. Lampa ściąga oczy w ten rejon obrazka co trzeba, wszędzie prowadnice, rama jest, plamy czerwieni pilnują żeby rzucić też okiem na ranę i drugie skrzydło w produkcji.
I dlatego Ścierwisław wielkim artystą jest.
Będzie więcej. Dla tych co nie wiedzą jak subskrybować: NAPISZCIE POSTA
Możecie też kliknąć na "tryb wyświetlania wątku" i tam macie taką opcję
Wszystkie obrazki są w spoilerach - to dlatego żeby nie odwracały uwagi od odpychających klocków tekstu napisanych małą czcionką, które nie przebiją się same. Kompozycja nie kończy się na obrazkach.
JAK TO KAŻDY CHCIAŁBY UMIEĆ RYSOWAĆ
Ale jak się zaczyna, to dostaje się coś takiego:
Kiedy inni malują takie rzeczy:
I jak tu przejść z punktu A do punktu B?
Nie będę wam rzygał tyradami o tym jakie kluczowe jest żeby ĆWICZYĆ bo taką radę to każdy debil umie dać i wszyscy mają ich dosyć. Kolejna rada którą każdy debil może dać, to wytknąć że postać ma krzywy nos i czuć się dumnym z konstruktywnej krytyki. Więc zacznijmy od rzeczy której zwykły debil nie wie.
kompozycja: OGNISKA
A czym do czorta jest KOMPOZYCJA? Ułożeniem elementów na obrazku tak żeby prezentował się jak najlepiej a odbiorca patrzył na niego dokładnie tak jak chcesz, a nie inaczej.
OGNISKA
Na obrazku musisz mieć przynajmniej jeden punkt który przyciąga uwagę, na którym można zawiesić oczy, inaczej mózg uzna obrazek jako nudny jeszcze zanim się przyjrzy - takie są dobre na tło i niewiele więcej. Ogniskiem może być postać, twarz, przedmiot, konstrukcja, napis, cokolwiek interesującego. Magia polega na tym, żeby w jakiś sposób zmusić odbiorcę do patrzenia na to ognisko, a nie na nieznaczące tło czy scenerię. Sposobów na to jest od czorta i jeszcze więcej.
RAMY
Można otoczyć ognisko "ramą" złożoną z innych elementów obrazka. Szkoła Ateńska to pierwszorzędny przykład: z całego tłumu wybijają się akurat Platon i Arystoteles, bo na nich koncentruje się cała architektura na obrazie.
JASNOŚĆ
Wszystko co bardzo różni się jasnością od reszty obrazka, a szczególnie swojego tła, umie przykuwać uwagę. Tutaj wzrok idzie najpierw na nieboszczkę, a zaraz potem na twarz anatoma.
KOLOR
Plama jaskrawego koloru na burym tle od razu przykuwa wzrok. Największy możliwy kontrast to żółty na czarnym tle, nie biały. Ale poza bardzo ciemnymi tłami, żółty przegrywa z czerwonym. Kolor ognia, krwi, mięsa i owoców, rzeczy które bardzo, bardzo opłaca się zobaczyć tak szybko jak się da, więc ludzie są w tym bardzo dobrzy. Od tego ognia ciężko się w ogóle oderwać:
PROWADNICE
Wszystkie linie proste, łuki, fale i zygzaki warto ustawić tak, żeby końcami wskazywały na ognisko. Im bardziej pogięta linia, tym wolniej prowadzi oko, proste rzucają je prawie natychmiast na swój koniec. Poza tym widząc postać która na coś patrzy, ludzie odruchowo patrzą w tym samym kierunku. Dobrze to widać na obrazie Wolność wiodąca lud.
ODRUCH
Oczy idą pierwsze w kierunku twarzy i napisów. Jeśli chcesz żeby coś innego było ogniskiem, to musi być o wiele mocniej wyeksponowane. Na tym zdjęciu napis walczy o uwagę z kilkoma postaciami i ciemnym, masywnym transporterem na białym śniegu.
A teraz przykład: JAK TO WSZYSTKO ZŁOŻYĆ DO KUPY?
Oto moja Koronacja. UWAGA GORE.
Wszystkie napisy są małe, w cieniu i do tego w fikcyjnym języku - jedyny naprawdę czytelny to KLEJ, który jest ważny dla zrozumienia obrazka. Lampa ściąga oczy w ten rejon obrazka co trzeba, wszędzie prowadnice, rama jest, plamy czerwieni pilnują żeby rzucić też okiem na ranę i drugie skrzydło w produkcji.
I dlatego Ścierwisław wielkim artystą jest.
Będzie więcej. Dla tych co nie wiedzą jak subskrybować: NAPISZCIE POSTA

Możecie też kliknąć na "tryb wyświetlania wątku" i tam macie taką opcję
Wszystkie obrazki są w spoilerach - to dlatego żeby nie odwracały uwagi od odpychających klocków tekstu napisanych małą czcionką, które nie przebiją się same. Kompozycja nie kończy się na obrazkach.
Spoiler![[Obrazek: 1027520__safe_starlight+glimmer_evil_ant...turns.jpeg]](https://derpicdn.net/img/view/2015/11/22/1027520__safe_starlight+glimmer_evil_antagonist_back_strikes_returns.jpeg)
![[Obrazek: Restorations_01.jpg]](http://mv.vatican.va/1_CommonFiles/z-patrons/Restorations/Restorations_01.jpg)
![[Obrazek: WNlkKeJ.gif]](http://i.imgur.com/WNlkKeJ.gif)
![[Obrazek: jiKD3ZB.png]](http://i.imgur.com/jiKD3ZB.png)
![[Obrazek: nich_100311_01+(1)AA.jpg]](http://1.bp.blogspot.com/-HzeliEAdVuY/T9rFs0W5f2I/AAAAAAAAB7c/OlRmoo5pwG0/s1600/nich_100311_01+(1)AA.jpg)
![[Obrazek: coronation_by_spromultis-d95y1ha.png]](http://img13.deviantart.net/d338/i/2015/228/2/4/coronation_by_spromultis-d95y1ha.png)
![[Obrazek: 2GEEZfE.png]](http://i.imgur.com/2GEEZfE.png)