Kolej regionalna
#20
Jeden z moich znajomych, Kasper Fiszer, popełnił obszerny tekst o tym, że jednym z najważniejszych problemów trapiących polską kolej jest jej przeregulowanie.
Całość artykułu tutaj, na forum przytoczę tylko fragment.

Cytat:(...)w Polsce pociąg nie może zatrzymywać się na przystanku, na którym peron jest krótszy niż długość całego składu, choć współczesny tabor umożliwia otwarcie tylko niektórych drzwi, np. w pierwszym wagonie, i wystarczyłoby poinformować pasażerów przy kontroli biletów o konieczności przejścia do odpowiedniego wyjścia. Polscy nierozumni podróżni mogliby bowiem najwyraźniej nie potrafić wyjść z pociągu albo masowo tracić życie, wyskakując mimo próśb załogi przez wybijane w panice okna prosto na tłuczeń, choć takich problemów nie mają ani Rosjanie, ani Ukraińcy, ani Rumuni, ani nawet Niemcy, a Czesi bez kłopotów wychodzą niejednokrotnie na perony nie dość że krótkie, to jeszcze usypane z ziemi. W konsekwencji tego zakazu do niedawna każdy nowo budowany peron musiał mieć 200 metrów długości, nawet jeśli zatrzymują się tam tylko najkrótsze siedemnastometrowe tzw. szynobusy — przecież być może nawet w Wólce Górnej ktoś zechce kiedyś zatrzymać międzynarodowy kilkunastowagonowy ekspres…?
Choć ten absurd udało się nieco złagodzić — w zeszłym roku norma została zmniejszona do 85 metrów dla peronów „przeznaczonych wyłącznie do obsługi ruchu regionalnego” (cokolwiek to znaczy) i powstały już pierwsze „skrócone” platformy — nowa wartość wydaje się nadal tak samo przesadna, jak i zakaz wychodzenia tylko niektórymi drzwiami. Nadal na wielu trasach podróżny, który stanie na złym końcu peronu, będzie w panice dobiegał do stojącego dość daleko pojazdu, nadal budowa peronów będzie droższa niż to konieczne, a ich utrzymanie — kosztowne i kłopotliwe. Wreszcie nadal szereg tanich w budowie, króciutkich przystanków umożliwiających wejście pierwszymi drzwiami, które dobrze służyłyby mieszkańcom najmniejszych miejscowości, po prostu nie powstanie.
Pam-ta-ta-tam! - Konstal 105Na o powyższej wypowiedzi.

Jestem zwolennikiem linii 326 oraz przegubów na niej!
Odpowiedz



Wiadomości w tym wątku
Kolej regionalna - przez naruciakk - 21-01-2016, 22:05
RE: Kolej regionalna - przez Mela - 21-01-2016, 22:31
RE: Kolej regionalna - przez psoras - 22-01-2016, 10:30
RE: Kolej regionalna - przez Zena92 - 22-01-2016, 12:32
RE: Kolej regionalna - przez psoras - 22-01-2016, 13:23
RE: Kolej regionalna - przez Zena92 - 28-01-2016, 03:11
RE: Kolej regionalna - przez naruciakk - 29-01-2016, 16:09
RE: Kolej regionalna - przez Zena92 - 30-01-2016, 04:33
RE: Kolej regionalna - przez naruciakk - 30-01-2016, 22:04
RE: Kolej regionalna - przez Zena92 - 31-01-2016, 03:22
RE: Kolej regionalna - przez Mela - 31-01-2016, 15:48
RE: Kolej regionalna - przez psoras - 01-02-2016, 11:35
RE: Kolej regionalna - przez naruciakk - 01-02-2016, 11:47
RE: Kolej regionalna - przez Mela - 01-02-2016, 15:54
RE: Kolej regionalna - przez naruciakk - 01-02-2016, 16:08
RE: Kolej regionalna - przez Zena92 - 01-02-2016, 18:17
RE: Kolej regionalna - przez psoras - 01-02-2016, 19:31
RE: Kolej regionalna - przez Zena92 - 01-02-2016, 19:43
RE: Kolej regionalna - przez naruciakk - 01-02-2016, 21:53
RE: Kolej regionalna - przez psoras - 10-02-2016, 11:35
RE: Kolej regionalna - przez naruciakk - 12-03-2016, 23:00
RE: Kolej regionalna - przez psoras - 13-03-2016, 19:56
RE: Kolej regionalna - przez naruciakk - 16-04-2016, 11:32



Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Silnik Mybb   MasterStyle By Wojtas (Krugerz)
Polskie tłumaczenie     Mybboard.pl