10-01-2016, 13:40
kompozycja: BALANS
Jak posłać oczy tam gdzie trzeba: część trzecia. Tym razem o ilości śmiecia winnej zdobić różne części obrazka.
NAJWAŻNIEJSZA RZECZ JAKĄ PRZECZYTASZ O RYSOWANIU KIEDYKOLWIEK
Twoja pojedyncza postać na płaskim tle może iść żreć szkło. Jeśli chcesz nauczyć się rysować, rysuj scenerie, rysuj rekwizyty, rysuj kilka postaci na obrazku, i najlepiej żeby to wszystko nie stało obok siebie, tylko jakoś współdziałało. Dwa obrazki tego samego artysty, na podobnym poziomie technicznym:
Który powiesisz na ścianie?
I nie, rysowanie jednego obrazka z prostym tłem na 10 zawieszonych w próżni postaci to nie jest ćwiczenie scenerii. No, chyba że jesteś Léon Bonnat:
A Léon Bonnat nie wchodziłby na stronę fanów bajki dla pięciola... eee, to znaczy artów i ficów z jakimiś dziwnymi pastelowymi zwierzętami.
WAGA
Jedna strona obrazka nie powinna być bardziej zagracona od drugiej - jeśli masz wielkie, skupiające całą uwagę ognisko w prawej górnej ćwiartce, to umieść jakieś mniej nachalne w lewej dolnej, inaczej ta część obrazka wyda się niepotrzebnie doczepiona do reszty. To działa w każdą stronę, możesz ciąć obrazek pionowo poziomo i pod skos.
Nawet jeśli nie chcesz żeby jakaś część zwracała na siebie uwagę, nie umieszczanie tam absolutnie niczego przegrywa z czymś małym, bez detali, w odcieniach podobnych do tła i mało nasyconych albo niewyraźnym. Nawet chmura jest lepsza od pustki:
Jeśli puste otoczenie potrzebne ci do stworzenia atmosfery izolacji czy bezsilności (ta, od razu) to tło w postaci jakiegoś odludzia zawsze przebije próżnię. Próżnia jest dobra tylko w rzadkich, abstrakcyjnych przypadkach które mają być celowo abstrakcyjne, jak biały pokój z Matriksa.
TRÓJKĄTY
Jeśli masz na obrazku kilka ognisk i symetria nie jest ci specjalnie potrzebna akurat na tę okazję, to nie umieszczaj ich na tych samych szerokościach ani wysokościach. Efekt jest płaski i nienaturalny jak scenariusze McCarthy:
Obrazek trzyma się ekspresją i pomysłem.
RAMY
Żeby zapobiec uciekaniu oczu poza obrazek, dobrze zagracić jego krawędzie różnymi ścianami i belkami, albo jeszcze lepiej - prowadnicami wskazującymi gdzieś do środka. Tradycyjny obraz można po prostu oprawić w ramę i sprawa załatwiona, ale cyfrowo trzeba znaleźć substytut.
Jak posłać oczy tam gdzie trzeba: część trzecia. Tym razem o ilości śmiecia winnej zdobić różne części obrazka.
NAJWAŻNIEJSZA RZECZ JAKĄ PRZECZYTASZ O RYSOWANIU KIEDYKOLWIEK
Twoja pojedyncza postać na płaskim tle może iść żreć szkło. Jeśli chcesz nauczyć się rysować, rysuj scenerie, rysuj rekwizyty, rysuj kilka postaci na obrazku, i najlepiej żeby to wszystko nie stało obok siebie, tylko jakoś współdziałało. Dwa obrazki tego samego artysty, na podobnym poziomie technicznym:
Który powiesisz na ścianie?
I nie, rysowanie jednego obrazka z prostym tłem na 10 zawieszonych w próżni postaci to nie jest ćwiczenie scenerii. No, chyba że jesteś Léon Bonnat:
A Léon Bonnat nie wchodziłby na stronę fanów bajki dla pięciola... eee, to znaczy artów i ficów z jakimiś dziwnymi pastelowymi zwierzętami.
WAGA
Jedna strona obrazka nie powinna być bardziej zagracona od drugiej - jeśli masz wielkie, skupiające całą uwagę ognisko w prawej górnej ćwiartce, to umieść jakieś mniej nachalne w lewej dolnej, inaczej ta część obrazka wyda się niepotrzebnie doczepiona do reszty. To działa w każdą stronę, możesz ciąć obrazek pionowo poziomo i pod skos.
Nawet jeśli nie chcesz żeby jakaś część zwracała na siebie uwagę, nie umieszczanie tam absolutnie niczego przegrywa z czymś małym, bez detali, w odcieniach podobnych do tła i mało nasyconych albo niewyraźnym. Nawet chmura jest lepsza od pustki:
Jeśli puste otoczenie potrzebne ci do stworzenia atmosfery izolacji czy bezsilności (ta, od razu) to tło w postaci jakiegoś odludzia zawsze przebije próżnię. Próżnia jest dobra tylko w rzadkich, abstrakcyjnych przypadkach które mają być celowo abstrakcyjne, jak biały pokój z Matriksa.
TRÓJKĄTY
Jeśli masz na obrazku kilka ognisk i symetria nie jest ci specjalnie potrzebna akurat na tę okazję, to nie umieszczaj ich na tych samych szerokościach ani wysokościach. Efekt jest płaski i nienaturalny jak scenariusze McCarthy:
Obrazek trzyma się ekspresją i pomysłem.
RAMY
Żeby zapobiec uciekaniu oczu poza obrazek, dobrze zagracić jego krawędzie różnymi ścianami i belkami, albo jeszcze lepiej - prowadnicami wskazującymi gdzieś do środka. Tradycyjny obraz można po prostu oprawić w ramę i sprawa załatwiona, ale cyfrowo trzeba znaleźć substytut.
Spoiler![[Obrazek: 615__safe_twilight+sparkle_rainbow+dash_...miling.jpg]](https://derpicdn.net/img/view/2012/1/17/615__safe_twilight+sparkle_rainbow+dash_pinkie+pie_fluttershy_rarity_applejack_princess+celestia_upvotes+galore_smiling.jpg)
![[Obrazek: 719893__safe_solo_portrait_maud+pie_helm...traits.jpg]](https://derpicdn.net/img/view/2014/9/11/719893__safe_solo_portrait_maud+pie_helmet_artist-colon-harwick_pickelhaube_harwick%27s+sun-fwslash-moon+portraits.jpg)
![[Obrazek: Bonnat02.jpg]](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/73/Bonnat02.jpg)
![[Obrazek: OFx8z6t.png]](http://i.imgur.com/OFx8z6t.png)
![[Obrazek: Jq0v7Ki.png]](http://i.imgur.com/Jq0v7Ki.png)
![[Obrazek: large.jpeg]](https://derpicdn.net/img/2015/11/7/1018457/large.jpeg)
![[Obrazek: large.png]](https://derpicdn.net/img/2015/8/27/966600/large.png)
![[Obrazek: large.png]](https://derpicdn.net/img/2014/11/8/760665/large.png)
![[Obrazek: bioshock_infinite___columbia_entrance_by...60yrte.jpg]](http://img10.deviantart.net/7494/i/2013/098/3/6/bioshock_infinite___columbia_entrance_by_benlo-d60yrte.jpg)
![[Obrazek: cover_for_magicka_by_hamsterfly-d38l7tf.jpg]](http://orig02.deviantart.net/951d/f/2011/032/7/a/cover_for_magicka_by_hamsterfly-d38l7tf.jpg)