![]() |
|
MLP:CCG - poniakowa karcianka. - Wersja do druku +- PONE – NAJLEPSZE FORUM W INTERNECIE, PONIEKĄD. (https://pone.gdan.eu) +-- Dział: Interesujące rzeczy (https://pone.gdan.eu/forumdisplay.php?fid=6) +--- Dział: Pucyki (https://pone.gdan.eu/forumdisplay.php?fid=7) +---- Dział: Rzeczy związane z fandomem (https://pone.gdan.eu/forumdisplay.php?fid=25) +---- Wątek: MLP:CCG - poniakowa karcianka. (/showthread.php?tid=47) |
MLP:CCG - poniakowa karcianka. - KochamChemie - 09-11-2015 Witajcie! Jestem Chemik i lu... Ach, to nie to! Przejdźmy do tematu. Karcianki... Każdy z was słyszał pewnie o MTG. Cóż, w "naszym" fandomie ostatnio(od dwóch lat) popularnością cieszy się karcianka kolekcjonerska ww klimatach poniakowych. Zasady: Celem gry jest zdobycie 15 punktów. Punkty zdobywa się rozwiązując problemy(talia problemów), za pomocą kart przyjaciół o określonych kolorach i siłach. Siły określa liczba, kolorów jest 6 + nocolor. Każdy problem ma wymagania kolorowe i właściwości. W grze istnieją strefy problemów(dwie, twój i przeciwnika). Walutą w grze (koszt zgrywania kart) są tokeny akcji. Każdy gracz na początku tury dostaje dwa(potem się skaluje z największą ilością punktów w grze) tokeny i dobór karty. Każdy gracz ma strefę domu, gdzie ma Mane Character Card. Mane charakter służy jako wyznacznik home limitu bądź i jako początkowa siła spełniania wymagań do zagrania kart(karty dające siłę danego koloru sumują się do spełnienia wymagań zagrania karty danego koloru), ponadto ma warunek obrócenia się do stanu "Boosted"(startuje się ze stroną Starting) co daje nowe umiejętności i większą moc. (można spełniać nią problemy). Karty przyjaciół można przesuwać, co kosztuje tokeny. Gra by była nudna, gdyby nie istniały sposoby na utrudnianie rozwiązania komuś problemu. Do utrudniania lub ułatwiania służą karty eventów, resource'ów i troublemakerów. Gra dzieli się na 5 faz i kilka "segmentów"(steps) przy każdej fazie. Więcej szczegółów tutaj: http://vignette3.wikia.nocookie.net/mylittleponyccg/images/7/77/MLP_CCG_Comprehensive_Rules_%28v2.4%29.pdf/revision/latest?cb=20150425205751 Gra ma na razie 5 głównych dodatków i 3 indywidualne duel sety lub fixed sety. Każdy dodatek wypuszcza theme decki o nawet dobrej cenie i zbalansowanej i silnej mechanice. (49 za single deck 65 za duel deck) Jak grać? Nie masz za bardzo ochoty wydawać dużej kasy na megacombo kontrolę? Wydrukuj sobie karty i przetestuj Deck. Nikt nie będzie na to narzekał. Kupiłeś kilka boosterów i trafiły się karty złego koloru? Handluj! (szczególnie ze mną goyim! :happymerchant:) niekoniecznie karta za pieniądze, handluj kartą za kartę. Trafiła się super dobra karta, ale nie na twój kolor i ogólnie po co Ci jedna, potrzebujesz przecież trzech R'ek niż jednej UR'ki. Handluuuuuuuj! Za UR możesz dostać dużo... duuuuuuuuuuużo erek. Karty mają ładny design i ogólnie mają fajne flavor teksty. Świecąca karta (foliowana) "A tiny glass of water" wygląda cudownie. Znajdź grupę na FB(proponuję wpisać poniakowa karcianka i zgłosić się aby Cię tam dodano) Jak robić decki? To proste, nie potrzebujesz nawet kart. Wystarczy wejść na www.ponyhead.com, masz tam wspaniały filtr i eksport talii do dokumentu turniejowego, albo do txt. Chcesz omówić kilka rzeczy na temat talii, mechaniki, rakotwórczych decków, ponarzekać na metę? WSPANIALE!!! Ten temat powstał z myślą o tobie!!! To jak tam? Pochwalisz się jakimś deckiem? Zapytasz o zasadę? Spytasz się o możliwość wymiany? Temat: RTO jako rak tej gry. Zapraszam do dyskusji i ogólnego udzielania się w temacie! Chwalicie się taliami i zadawajcie pytania! :cool: RE: MLP:CCG - poniakowa karcianka. - Puszcza - 10-11-2015 Ja mam pytanie za 100 puntów - jest planowane wydanie wersji elektronicznej z multiplayerem online? RE: MLP:CCG - poniakowa karcianka. - KochamChemie - 10-11-2015 O! Nawet nie muszę wrzucać tego na mega. Widzę, że jest nowsza wersja z instrukcją obsługi. Na takiej stronie. http://friendshipismagic.org/mlp-ccg/11568-octgn-setup-play-mlp-ccg-online.html Trzeba się zarejestrować niby. Ale to pikuś i nic zobowiązującego. RE: MLP:CCG - poniakowa karcianka. - Irwin - 11-11-2015 Trochę grałem, głównie użyczoną mi przez warszawioków talią. Fajna karcianka, z masą buffów i debuffów, setką taktyk, strategii i ustawień, pozwalająca na różnego rodzaju wybiegi. Niestety - jak większość karcianek wymaga KASY, do tego trzeba nadążać za ciągle zmieniającymi się trendami, nowymi, pojawiającymi się kartami :<. W skrócie - za bardzo i zaszybko się rozrosła. Żeby się spotkać i pograć, polecam, 9\11. Gdzieś po drodze chyba ucierpiał radosny prawie-że-balans. Raryła to chyba jeden z głównych powodów dla których zaczęły znikać bonusy +2 (bo z +3 już nikt nie korzystał) RE: MLP:CCG - poniakowa karcianka. - Żelek Wędrowniczek - 27-12-2015 No, balans to inna sprawa bo patrząc na przestrzeni wszystkich lat to tak naprawdę balansu w tej grze nie było. Enterplay stara się ciągle balansować tą grę poprzez erraty i tłumaczenia. I jeszcze mniej lub bardziej niezrozumiałe bany. Bo można zrozumieć że coś jest zbanowane bo: jest OP/robi nieskończone combo/developerom nie chce się porządnie erratować/jest mało grywalnym kolorem więc po co robić mega buffa. Ale niezrozumiałe jest dla mnie i dla innych zresztą też banowanie za "powodowanie nieprzyjemnych uczuć w grze", tutaj dwie Fluttershy Guidance Counselor dostała bana za samo istnienie Yellow Parasprite dostał mini bana w postaci ograniczenia do jednego na talie gdy Nightmare Moon możesz mieć trzy sztuki. Przez dodatki gra miała zachwianie równowagi w sile kolorów jak i dodawanie nowych taktyk z każdym rozwinięciem gry. Przynajmniej u nas nie gra się na kompletach trzech RTO. Ale mimo widzianych błędów producenta lubię grać w tą grę, nawet jeśli ciągle tworzymy talie mające na celu wywoływanie raka bez RTO
RE: MLP:CCG - poniakowa karcianka. - KochamChemie - 27-12-2015 No dobra, skoro jest tu Żelek, to można zacząć wywoływać porządne gównoburze dyskusje. Dobra, zaczynamy kontrowersje. Czy w tej grze istnieje coś takiego jak kontrola? Czy można stworzyć talię która powoli będzie wykończała zasoby kart przeciwnika uniemożliwiając mu scorowanie, przesuwanie, zagrywanie i inne podstawowe i wymagane rzeczy do wygrania rozgrywki? Ogólnie, czy istnieje IDEALNY cockblock? Zapraszam do żywej dyskusji. Btw. RTO jest zbalansowana, tylko nooby i scruby nie potrafią jej kontrować :^) ![]() Nie napiszę w tym poście swojej opinii jako, że chcę zostawić kilka rzeczy na później. RE: MLP:CCG - poniakowa karcianka. - Sun - 27-12-2015 (27-12-2015, 17:42)Żelek Wędrowniczek napisał(a): Yellow Parasprite dostał mini bana w postaci ograniczenia do jednego na talieBezsens i to totalny (nawet nie chodzi mi o to, że psuje mi nieco talię). Zrozumiałbym jeszcze gdyby dali mu Unique (co i tak byłoby bez sensu), ale ograniczanie ilości w talii do 1 sztuki to kompletny bezsens. Bez odpowiednio pilnującej go talii, jest bardzo szybko do pokonania (zwłaszcza przy takiej AJ, która boostuje się przy starcie faceofu) (27-12-2015, 18:10)KochamChemie napisał(a): Czy można stworzyć talię która powoli będzie wykończała zasoby kart przeciwnika uniemożliwiając mu scorowanie, przesuwanie, zagrywanie i inne podstawowe i wymagane rzeczy do wygrania rozgrywki?Coś w tym stylu? http://www.ponyhead.com/deckbuilder?v1code=eo7x1-pr75x3-eo67x3-eo71x2-ad53x2-cn137x3-pr133x2-cg131x3-eo187x2-hm138x2-pr53x3-pr60x3-pr64x3-ad42x2-cg98x2-cg118x3-ad103x3-eo132x3-pr150x3-eo188x2-hm134x2-ad75x2-pr160x3-eo191x2 Uprzedzam, składana na szybko, bazując na tym czym gram teraz (sporo kart mi jeszcze brakuje), ale wydaje mi się, ze potrafiłąby ostro wnerwić przeciwnika. Ma tylko jedną, dość sporą wadę, która potrafi zepsuć nieco zabawę. Rozgrywka jest strasznie długa i nastawiona na scorowanie 1 punktu per turę RE: MLP:CCG - poniakowa karcianka. - KochamChemie - 27-12-2015 (27-12-2015, 19:03)Sun napisał(a):(27-12-2015, 18:10)KochamChemie napisał(a): Czy można stworzyć talię która powoli będzie wykończała zasoby kart przeciwnika uniemożliwiając mu scorowanie, przesuwanie, zagrywanie i inne podstawowe i wymagane rzeczy do wygrania rozgrywki?Coś w tym stylu? Coś w tym stylu, tylko zauważ, że takie coś jest bardzo trudne do rozkręcenia i nie zawiera pętli ani odzyskiwarki. Ahuizothl i NMM friednowa są chyba niezbędne. Proponowałbym dodanie stand still i innych Photo OPów. Ogólnie, to nie ma całkowitej kontroli. Zauważ, że talie takie jak niebieskie na spam i żółte na spam mogą zjeść taką talię szybciej niż ona się wystawi. Oczywiście, jak będziesz miał kilka Appleblooom + wymagania na fiolet + bright bulby, to będzie super. Jednakże, poleganie na resorce'ach jest trochę bez sensu. Można je łatwo zdjąć(teraz nawet niebieski ma unieszkodliwiacz) i wtedy dupa blada.
RE: MLP:CCG - poniakowa karcianka. - Sun - 27-12-2015 Może i owszem, ale na ratunek śpieszy tu ciutie pox scare i missed teleport. Fakt, że żadko cię to ocali i wymaga naprawdę sporo czasu na rozkręcenie, ale i temu idzie w pewien sposób zaradzić. Ta talia docelowo spowalnia rozgrywkę. Oczywiście nie mówię, że ta talia sobie poradzi z najlepszymi, czy stanowi dobry blok na wszystko. Ale jeśli uda sie ją rozpędzić, to całkiem dobrze wkurza przeciwnika. RE: MLP:CCG - poniakowa karcianka. - Żelek Wędrowniczek - 27-12-2015 Kontrowersje? No niech będzie. (Gdzie ja położyłem te utwardzane betonen 100% FP rękawice bokserskie?) Cytat:Czy w tej grze istnieje coś takiego jak kontrola? Od samego początku tej gry w każdym kolorze były elementy kontroli, wszystko jednak zależało od tego jakim rodzajem kontroli chciałoby się grać. Ze względu na to że głównym elementem gry jest poruszanie się i wydawanie AT, wszystko co celowało w te działania miało na początku większą popularność. Opiszmy sobie wszystkie sety ;) Zaczynając od premiery: Niebieski najmniej kontroli na karty przeciwnika, najbardziej uwydatniony aspekt tańszego lub darmowego ruchu swoich kart w praktycznie każdej fazie gry, jedna z najdroższych rzadkich kart obniżających koszty zagrania do dziś, średnia siła kart ale nie wysoki koszt - Rainbow Dash Winged Wonder, Fears Must be Faced, Cloudchaser Flexible Flier Pomarańczowy ochrona przed efektem który praktycznie nie istniał, usuwanie kart z ręki, dociąganie dodatkowych kart na faceofie, ogólna duża bazowa siła kart i koszta - Big Mac Immense Apple, Sweet Apple Acres, Applejack Plant Leader Różowy dobieranie kart, usuwanie przeciwników z pola, mała kontrola nad dociąganymi kartami na faceofie - Pinprick Pop Star, Downright Dangerous, Ridiculous Outfit Biały od początku rak tej gry XD, sprawdzanie kart z talii przeciwnika, dodatkowe punkty, chwilowe dodawanie siły, dodatkowe punkty, wracanie kart z kosza, dodatkowe punkty, najdroższa karta wtedy w secie, dodatkowe punkty, kontrolowanie ruchu przeciwnika, dodatkowe punkty - Rarity Truly Outrageous, Stand Still!, Rarity Nest Weaver Żółty jeśli lubicie grać zergami XD, dużo małych jednostek które robią cuda (dodatkowa moc, dodatkowe karty na faceofie, usuwanie resourców przeciwnika, sprawdzanie trabli), usuwanie resourców, niszczenie AT, dodatkowa moc za masę - Yay!, Fluttershy Guidance Counselor, Picnic Lunch Fioletowy Mary Sue tej gry, enterplay od początku starał się dopieszczać ten kolor aż w końcu chyba stwierdził że przesadził, dodatkowe AT, siła jednostek zależna od ilości jednostek przeciwnika, wymuszanie ruchu na przeciwniku, sprawdzanie kart z góry swojej talii - Twilight Sparkle Ursa Vanquisher, Spring Forward Companionable Filly, Back Where You Began Bezkolor daje nam zaś uzupełnienie Heart's Desire i dużo Vilanów z których wyrodziła się meta na taktykę polegającą na pokonywanie własnych Vilanów. Panie i nie panie, szykować sukienki i polerować podkowy. Canterlot Nights Pierwszy dodatek dodał dwie nowe zdolności "Pumped" i "Supportive" Pumped - po faceofie z udziałem karty z tą zdolnością podkładasz pod nią kartę którą flipnięto, dając karcie dodatkowy efekt Chief Thunderhooves Buffaloing Buffalo, Hayseed Turnip Truck "A" For Effort, Amethyst Maresbury Crystal Librarian, Globe Trotter Sight Seer, Photo Finish Picture Perfect Pony, Doctor Horse M.D. z których największy profit dostał żółty, różowy i fioletowy Supportive - kiedy karta z tą zdolnością jest w problemie z Mainem o tym samym kolorze to dostaje dodatkową siłę w postaci liczby przy tej zdolności Rainbow Blaze Dashing Mentor Kolory dostały dodatkowe zdolności: Niebieski dostał możliwość straszenia przeciwników i walczenie z trublami poza faceofem - Thunderclap, The Hard Way Pomarańczowy w końcu zaczął wykorzystywać exaust i ma łatwiejsze odstraszanie - Fast Clip Drill Instructor, Nothing to Be Afraid Of Różowy zmienia problemy - Snips & Snails Problem Solvers Biały dostał akcesoria i banish - Not On the List, Sapphire Shores Costume Changer Żółty wraca przeciwników do ręki właściciela - Nurse Redheart Cantankerous Caretaker Fioletowy dostaje pierwszego blinka i resourca nakładanego na mainy - Princess Luna Mare in the Moon, The Twilicane A w bezkolorze to samo co zwykle - kolejny Vilan ;) Kuce i Kucałki, po sztywnym przyjęciu trzeba się rozerwać ;) Rock`n Rave Duel Deck ten wprowadził 2 mainy które są zmorą zagranicznych turniejów czyli Maud Pie Rockin', DJ Pon-3 Party Starter i dwa porządne fixty Berry Punch All-Night Partier, Twinkleshine Overachiever. To chyba najbardziej używane karty w tych kolorach jakie zawsze widzę w decklistach. That`s all folks... Baaaaaczność! Wiem że impreza była syta ale musztra sama się nie odbędzie! Wyyyyyymarsz! Celestial Solstice Set promek przez który dał podstawowe najpierw niegrywalne karty na których opierają się combodecki, czyli Princess Luna The Setting Moon, Princess Celestia The Rising Sun. Oraz gruba raryła i wielkie mainy.Dobra, musztra odkreślona, teraz na trening! Crystal Games Kolejne dwie nowe zdolności: Teamwork - jednostki mające ten sam trait mają wspólne zdolności Spitfire Cloudsdale Captain Prismatic - karta z tą zdolnością ma dodatkowo kolory innych twoich kryształowych jednostek Applejack Crystallized Dodatkowo pojawiły się te no rzesz do jasnej bryndzy kto je wymyślił i wziął za to pieniądze Breeziesy przez które poleciały takie combodecki że Enterplay walną jeszcze więcej bezsensownych banów zamiast errat. Kolory prawie nie dostały nowych zdolności, głównie mocne karty wspomagające stare taktyki. Fioletowy dostał nowe zdolności, czyli mega straszenie True Evil i usuwanie z gry całego playsetu kart Destiny Drain. Różowy dostał przejmowanie jednostek przeciwnika Claude Pulling the Strings. Dla RTO na rynku pojawiła się konkurencja w postaci Applejack Carbo-Loader. Żółty miał mieć małe combo na listonoszach jednakże było strasznie słabe więc nikt na nim nie gra, a szkoda bo miało potencjał. Bezkolor dał nam resource dające kolor lub jednorazową zdolność oraz DR. Sombrero ;) Ouh No It`s A DISASTA! Absolute Discord Set chaotyczny jak sama nazwa wskazuje, nieoficjalne badania wykazały że kultyści chaosu zaczęli ubierać się w bardziej jaskrawe stroje po wyjściu tego dodatku. Nową zdolnością jest "Chaos", pasywna zdolność karty która aktywuje się dopiero po flipnięciu jej na faceofie Discord General Disarray. Dodatkowo zrobili misz masz ze zdolnościami w kolorach. Niebieski dostał więcej mocy Rainbow Dash Sonic Rainboom. Pomarańczowy usuwanie zdolności Iron Will Attack the Day. Różowy też więcej mocy Discord Spirit of Chaos. Biały redukowanie home limitu Crackle Diamond in the Rough. Żółty ignorowanie kart na faceofie Petstrosity Nightmare Fuel. Fioletowy zakańczanie faceofów Awkward Silence. Bezkolor dał nam niekolorowe jednostki psujące rozgrywkę ;) i czaszki dla tronu czaszek. Każdy kolor dostał swoje Epiphany które daje trzy zdolności w których zazwyczaj jedna jest bazową zdolnością koloru, a pozostałe dwie są z innych kolorów. Tutaj się zatrzymamy gdyż na tych dodatkach kończy się pierwszy blok. Następne dodatki zaczynają blok Equestrian Odysseys a je opisze w następnym poście. Ale wracając do pytania: Cytat:Czy w tej grze istnieje coś takiego jak kontrola? Widzimy raczej że każdy kolor ma kontrole, ale nie taką samą jak inne kolory. Niebieski zajedzie cię szybkimi jednostkami, zje twoje tuble, i przestraszy ci dom. Pomarańczowy wejdzie ci na warsztat dużymi jednostkami, powymęcza twoje, usunie zdolności. Różowy dobierze całą talie w kilka tur, pousuwa najbardziej przeszkadzające karty, a reszcie powie "Come to the dark side. We have cookies!". Biały zamknie cię w domu w którym wybudowano klatkę dla jednej osoby i będzie zdobywać punkty śmiejąc się gdy nie będziesz mógł się z niej wydostać. Żółty wejdzie ci hipisami i zwierzętami, zepsuje wszystkie sprzęty, odeśle twoje truble i ukradnie ci AT. Fioletowy będzie ruszał cię do domu, blinkował jak antimage z blinkdaggerem, przewidzi co dobierze na faceofie, a w razie czego zresetuje grę lub usunie ci kluczowe karty z gry. Kontroli w tej grze wiele. To są przykłady jak się gra na mono, a pamiętajmy że ta gra została stworzona z myślą o grze na co najmniej DWA kolory. Chyba wystarczająca odpowiedź na pierwsze pytanie? RE: MLP:CCG - poniakowa karcianka. - KochamChemie - 27-12-2015 Kurdę, wspaniały post. Dałbym repka, ale z jednym muszę się nie zgodzić. Fioletowy nie jest i nie był Mary Sue tej gry. Fakt, miał zbyt dobre karty w premierze, w sumie to cztery dobre karty. Reszta nie była godna uwagi, ale to Niebieski prześcigał ten kolor w byciu zepsutym. Pamiętaj, że w pierwszej i drugiej mecie dominowały talie zwycięskie na mieszance: Niebieski, żółty. Niebieski, biały. Niebieski, fiolet. Niebieski, róż. Dodaj do tych co nie mają białego, wstawkę z białym dla RTO i masz dzięki temu raka. Fiolet ma dużo wkurzających eventów i umiejętności, ale samo przesuwanie i przewidywanie kart(które doszło dopiero w CN) jest do strawienia. Głównie dzięki przesuwaniu nie opartym na reakcji tylko na akcji main phase. RTO jest problemem z powodu braku kontry, przesuwa się reakcyjnie na score phase I gucio zrobisz jak ktoś wyłoży trzy takie i zgarnie 1 + 3 +3 +3 +3 = 13 punktów. Musiałbyś mieć trzy brightbulby, które i tak można pominąć wingbonerem. Taka Ursa działa dobrze tylko z cloudchaserkami i tylko na kolory inne niż żółty lub niebieski. Niebieski był od zawsze trochę przegięty i nawet był to pierwszy kolor (numery seryjne kart) Ale pi razy oko nawet dobrze opisane. Tylko pamiętaj, że przewidywanie wyszło później. Dodatkowe AT to bullshit. Ogranicza je sama właściwość studious. "when you WIN" i stackuje się tylko raz. RE: MLP:CCG - poniakowa karcianka. - Żelek Wędrowniczek - 27-12-2015 Cytat: Tylko pamiętaj, że przewidywanie wyszło później. Sunny Rays One Bright Mare, Zecora Everfree Guru, Golden Oak Library You say? Cytat: Dodatkowe AT to bullshit. Ogranicza je sama właściwość studious. "when you WIN" i stackuje się tylko raz. Outshine Them All, Spike, Take a Letter, Twilight Sparkle All-Team Organizer, Twilight Sparkle Ursa Vanquisher, Apple Stars Fruit Prodigy, Mint Jewelup A Cut Above, Spring Forward Companionable Filly You say twice? [url=http://ponyhead.com/cards/pr62/sunny-rays-one-bright-mare][/url] Cytat:Fioletowy nie jest i nie był Mary Sue tej gry.Pod względem ilości grywalnego zbuffowania tego koloru w porównaniu do innych oraz możliwości jakie daje ten kolor to ja się nie zgadzam na twoje stwierdzenie Cytat:Niebieski był od zawsze trochę przegięty i nawet był to pierwszy kolor (numery seryjne kart) A to ci wytłumaczę. Karty są drukowane kolorami alfabetycznie: Blue, Orange, Pink, Purple, white, Yellow. W prezsiewie na Mainy, Friendy, Eventy, Resource, Trublemakery i Problemy. To kwestia katalogowanie XD |